8 Zalet dla których warto korzystać z marketingu internetowego

Marketing internetowy to jeden z najlepszych sposobów promowania marki. W porównaniu z innymi tradycyjnymi lub stacjonarnymi sposobami promocji ma on wiele zalet i daje sporą liczbę możliwości. Dużo osób dość sceptycznie podchodzi jednak do reklamowania się internecie, choć jest to gigantyczna część ogólnego marketingu. W tym tekście przedstawiamy 8 największych zalet marketingu internetowego i podpowiadamy dlaczego warto z niego korzystać.

Brak minimalnego finansowego progu wejścia

Pierwszą zaletą marketingu internetowego jest fakt iż możemy wykorzystywać go do reklamowania się bez minimalnej sumy jaką musimy poświęcić na ten proces. Digital marketing posiada w swojej gamie wiele darmowych, niskokosztowych oraz elastycznych sposobów promowania się w sieci.

Oznacza to iż chcąc reklamować się w ten sposób nie musimy wydawać dużych sum pieniędzy na początek lub nie musimy robić tego wcale. Dzięki temu możemy rozpocząć reklamowanie się od przeznaczenia drobnych sum tak aby sprawdzić jak marketing internetowy działa w praktyce i czy rzeczywiście będzie spełniał nasze oczekiwania. W ten sposób nie ryzykujemy utraty dużych środków z powodu braku znajomości branży. Nie musimy również być bogatą marką aby reklamować się w sieci i korzystać ze wszystkich innych plusów digital marketingu.

W porównaniu z marketingiem tradycyjnym, marketing internetowy umożliwia rozpoczęcie reklamowania się na małych sumach lub w ogóle bez ponoszenia żadnych kosztów. Plus ten przypadnie do gustu szczególnie osobom które są sceptykami lub nie znają się na internecie i w pierwszej kolejności chcą zobaczyć czy ten sposób promocji marki jest w ogóle przeznaczony dla nich oraz działa.

Elastyczność i niezobowiązująca forma

Drugim plusem, którym pośrednio wynika z pierwszego jest elastyczność i niezobowiązująca forma marketingu internetowego.

Chcąc reklamować się w ten sposób nie musimy podpisywać żadnych długotrwałych umów marketingowych ani zobowiązywać się do regularnego płacenia miesięcznych abonamentów. Nie musimy współpracować również z żadnymi firmami ani agencjami marketingowymi działając samodzielnie. Brak konieczności stworzenia zobowiązań jest bardzo dużą zaletą dla nowych i małych marek które nie posiadają jeszcze dużych budżetów reklamowych.

Z marketingu internetowego możemy również korzystać w sposób elastyczny przeznaczając środki na niego w takich sumach w jakich będzie nas aktualnie stać

Elastyczność reklamy internetowej ma dwa aspekty tego słowa. Przede wszystkim możemy dowolnie edytować i wstrzymywać większość promocji które aktualnie prowadzimy. Możemy je również samodzielnie modyfikować a także zmienić strategię reklamy dodając lub wstrzymując pewne działania marketingowe.

Możemy również doskonale dostosowywać różne formy reklamy do naszej marki i celu czy sytuacji jaka obowiązuje aktualnie na rynku. Marketing internetowy możemy zatem bardzo dobrze dostosować do naszej marki tak aby reklamować się poprzez niego w sposób elastyczny i korzystny. Digital marketing daje również wiele różnorodnych typów promocji internetowej które mają różne charaktery a także specyfiki i bez wątpienia znajdziemy odpowiednie systemy reklamowania się.

Kierowanie reklamy

Jednym z największych plusów reklamy internetowej jest możliwość targetowania reklamy czyli określania grupy odbiorców do których będziemy kierowali nasz przekaz reklamowy.

Kierowanie (targetowanie) reklamy jest zatem wybraniem konkretnej grupy która zobaczy naszą reklamę. Wpływa to na skuteczność reklamy, efektywność działań reklamowych na także pozytywny wizerunek marki i szybkość zwrotu inwestycji.

Mówiąc o targetowaniu reklamy mamy na myśli dwa typy targetowania. Jest to targetowanie naturalne oraz targetowanie reklamy poprzez wybieranie konkretnych opcji w systemach reklamowych które jest bardziej technicznym procesem.

  • Targetowanie naturalne polega na publikowaniu materiałów reklamowych w takich miejscach w internecie gdzie przebywają osoby o konkretnych parametrach czy cechach.
  • Targetowanie w systemach reklamowych z kolei polega na wybieraniu wielu cech odbiorców, które muszą spełniać aby nasza reklama została im wyświetlana.

Marketing internetowy dzięki kierowaniu daje zatem możliwość dotarcia z naszą reklamą do osób które rzeczywiście z największym prawdopodobieństwem mogą skorzystać z naszych produktów lub usług. Mając zatem do wyboru niedokładną reklamą tradycyjną oraz marketing internetowy gdzie możemy dokładnie określić jakie osoby zobaczą naszą reklamę, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest postawienie na marketing cyfrowy.

Efektywność finansowa

Marketing internetowy to również a może przede wszystkim efektywność finansowa. Mówiąc o marketingu internetowym nie sposób nie poruszyć tematu finansów, które są niezwykle istotne i w dużej mierze decydują o tym czy wdrożymy dany sposób reklamy czy też nie. Przy marketingu internetowym strona finansowa całego przedsięwzięcia jest bardzo korzystna.

Przede wszystkim marketing internetowy jest efektywny finansowo, gdyż możemy korzystać z dość dokładnego kierowanie reklamy i naszego przekazu reklamowego. Dzięki temu wydajemy środki jedynie na reklamę która ma sporą szansę powodzenia.

Możemy również dostosowywać sposoby reklamy do charakterystyki naszej marki a także celu jaki chcemy osiągnąć. Poprzez to wydajemy jedynie takie środki jakie są konieczne nie przeznaczając większych sum określonych odgórnie.

Efektywność finansowa reklamy internetowej to również bardzo niski koszt pozyskania klienta w przeliczeniu na konwersję. Oznacza to iż pozyskanie jednego klienta będzie przeważnie dużo tańsze aniżeli poprzez tradycyjne sposoby reklamowe.

Możemy wykorzystywać efektywność wybierając najtańsze i najkorzystniejsze opcje reklamy, jeśli zależy nam stricte na niskim koszcie pozyskania klienta i skupiać się właśnie na nich. efektywność finansowa będzie powodowała zatem osiąganie jak największych rezultatów z danej sumy którą przeznaczamy na reklamowanie się lub możliwość osiągnięcia danego rezultatu jak najmniejszym kosztem.

Skuteczność marketingu internetowego

To co wyróżnia marketing internetowy na tle innych działań ogólnego marketingu jest skuteczność. Internet jest miejscem gdzie przebywa bardzo duża ilość osób a sam marketing internetowy daje wiele możliwości i narzędzi do pozyskiwania klientów czy osiągania innych celów.

Na rynku działa też wiele agencji marketingowych różnego typu którym możemy zlecać reklamowanie naszej marki jeśli nie znamy się na tym zadaniu samodzielnie. Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki, marketing internetowy jest bardzo skutecznym sposobem promowania się. Jeśli wykonujemy wszystkie czynności w prawidłowy sposób, możemy często liczyć na bardzo duży napływ klientów a także zwiększenie obrotów czy stawanie się rozpoznawalną marką.

Próbując się poprzez marketing internetowy w sieci należy również uważać nam skalę prowadzonych działań gdyż często nieprzemyślana i niekontrolowana może spowodować zbyt szybki i zbyt duży napływ nowych klientów z którymi nie będziemy potrafili sobie nawet poradzić.

Jeśli zależy nam jedynie na skuteczności reklamy, marketing internetowy daje bardzo wiele możliwości.

Przede wszystkim możemy wykorzystywać nieograniczoną wręcz ilość odbiorców w systemach reklamowych takich jak Google Ads czy Facebook Ads.

Tylko w tych dwóch systemach znajdziemy bardzo dużą ilość klientów którym przedstawiając odpowiednią ilość reklam będziemy pozyskiwali spore ilości odbiorców.

Możemy korzystać również intensywnie z innych sposobów reklamy internetowej takich jak prowadzenie profili w social mediach inbound marketing czy content marketing. Używając intensywnie tych najpopularniejszych strategii reklamowych licząc bezwzględnie na skuteczność możemy ją osiągnąć.

Marketing internetowe zadowoli zatem z pewnością marki i osoby które nie liczą się z budżetem i kosztami a przede wszystkim zależy im na pozyskiwaniu klientów.

Możliwość realizowania wielu celów

Kolejnym plusem digital marketingu jest możliwość realizowania wielu celów nawet tych najbardziej oryginalnych. Mówiąc o marketingu internetowym przeważnie mamy na myśli pozyskiwanie nowych klientów dla naszego biznesu, co oczywiście jest jak najbardziej możliwe.

Przy pomocy marketingu cyfrowego możemy również spełnić szereg innych celów. Możemy budować zasięg marki i zwiększać jej rozpoznawalność. Plus ten jest szczególnie ważny dla nowych marek które wchodzą dopiero na rynek i chcą na nim zaistnieć.

Kolejnym celem jest budowanie pozytywnego wizerunku a także wizerunku lidera branżowego czy marki profesjonalnej. Marketing internetowy może służyć do tego celu idealnie, a poprzez liczne możliwości i narzędzia reklamowe możemy skutecznie budować jakościowy wizerunek marki.

Marketing internetowy może służyć nam również bardziej prozaicznie do rozwijania biznesu poprzez generowanie większych zysków.

Digital marketing może być również sposobem ochrony przed kryzysem czy konkurencją która nie stosuje marketingu cyfrowego dla dużą skalę. Plus ten będzie szczególnie przydatny w działalności stacjonarnej biznesowej, gdzie wiele marek nie korzysta z marketingu wcale. Dzięki temu możemy stawać się liderami lokalnymi, wyprzedzając bezpośrednich konkurentów.

Otwartość

Plusem o którym nie sposób nie wspomnieć w marketingu internetowym jest również otwartość tego sposobu reklamy. Aby móc promować się w ten sposób nie musimy spełniać jakichkolwiek warunków. Możemy być zarówno dużą marką, małą firmą czy osobę prywatną prowadzącą projekt niekomercyjny.

Możemy również znać się na marketingu internetowym lub nie posiadać jakiejkolwiek wiedzy na ten temat. Z digital marketingu można korzystać bez względu na to jakimi środkami dysponujemy, jakiś cel chcemy osiągnąć a także jak chcemy działać. Jest to spory plus gdyż wiele osób znajdzie dla siebie komfortowe a także efektywne rozwiązania.

Marketing internetowy możemy również stosować zarówno jako podstawowy sposób promocji marki jak i uzupełniać działania tradycyjne. Jeśli zatem wolimy stawiać głównie na tradycyjne sposoby reklamy, nie musimy z nich rezygnować a marketing internetowy możemy wdrażać jako dodatkowy sposób który chcemy sprawdzić lub którym chcemy uzupełnić pewne pola dotychczasowej reklamy.